niedziela, 27 sierpnia 2017

Przypinka Ważka - KURS




Witam serdecznie,

dzisiaj na blogu DIY - Zrób to sam trwa nasze 
siódme i ostatnie już niedzielne spotkanie
w wakacyjnej zabawie biżuteryjnej.

W każdym odcinku naszego cyklu Projektantki starają się zaprezentować
ciekawą technikę i możliwości tworzenia ładnych ozdób.
  Dzisiaj moja kolej a że jestem zwolenniczką oryginalnych rozwiązań  
w których wykorzystuję niestandardowe materiały
- zapraszam wszystkich na krótki kursik przygotowany dla DIY,
 w którym pokażę co można zrobić z użyciem ... zamków błyskawicznych.


 ZAPRASZAM!




Potrzebne materiały: 




  - zamek błyskawiczny metalowy (opcjonalnie plastikowy),
- różnego rodzaju koraliki modułowe,
- rzemień jubilerski czarny, szyty,
- końcówki do biżuterii złote,
- koraliki przekładki i kółka montażowe
- nieduży kawałek filcu,
- igła, nici, pasta Inka Gold niebieski metalik
- agrafka, haftka bieliźniana.


  Pracę zaczęłam od wykonania poglądowego szkicu
mojej przypinki . Następnie odcięłam potrzebny
kawałek rzemienia, zamknęłam go z jednej strony
dopinając końcówkę biżuteryjną  i na tak przygotowany
 szkielet nawlekałam koraliki modułowe i kółka montażowe.
Tak powstał tułów ważki, zakończyłam go doszywając złote
oczka z koralików i czułki z rozgiętego elementu haftki bieliźnianej.


Do stworzenia swojej pracy wybrałam zamek metalowy.
Nożyczkami rozcięłam taśmę w miejscu, gdzie 
znajdują się ząbki, zostawiłam tylko ten wąski pasek
z ząbkami,  pozostałą część taśmy odrzuciłam. 



Pasek z ząbkami dzielę na cztery części, ich długość
 jest dostosowana do wielkości skrzydeł ważki,
dwa elementy są dłuższe, dwa nieco krótsze.




Formuję skrzydełka i zszywam.

 

Górne skrzydełka powinny być trochę
większe od dolnych, przymierzam i doszywam 
elementy do tułowia. 






Od spodu podszyłam przypinkę kawałkiem filcu,
do którego przymocowałam agrafkę.




 Na koniec podkolorowałam całą
pracę metaliczną pastą Inka Gold.
Przypinka jest gotowa :-)





 Ważka pięknie prezentuje się na jasnym,
koronkowym szalu, może być również
uroczą ozdobą ronda kapelusza, czy torby plażowej, 
można nią spiąć pareo na plaży , narzutkę czy sweterek
gdy nastanie wieczorny lub jesienny chłodek.
Kochani, zapraszam wszystkie osoby tworzące biżuterię 
do wspólnej zabawy na blogu DIY - oprócz kreatywnych spotkań
w miłym towarzystwie, czeka na Was nagroda główna,
warto spróbować - może trafi właśnie do Ciebie?
Czekamy na wszystkie propozycje, sami decydujecie
o technice wykonania i doborze materiałów.

Zachęcam gorąco! - zaglądnijcie i zapoznajcie się
z zasadami naszej zabawy a potem do dzieła :-)

Życzę pięknych rezultatów Waszej pracy, obserwującym - 
miłego podziwiania prac stworzonych przez uczestników,
a wszystkim - pięknej, słonecznej, udanej niedzieli.

Pozdrawiam serdecznie,

Inka :-)


26 komentarzy:

  1. Jesteś niesamowita! :))) Przepiękna broszka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niewiele mnie już zaskakuje ale Tobie się udało! To prześliczna ważka, jestem zachwycona. Jak znam siebie wkomponowałabym ją w jakąś mediową pracę. Chętnie bym spróbowała ale nie mam chyba takich ozdobnych kółeczek. Jednak pomysł z zamkiem błyskawicznym kupuję, jest fantastyczny.
    Buziaczki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi miło Ewuniu że jeszcze potrafię Cię czymś zaskoczyć - oczywiście, bardzo proszę, częstuj się pomysłem i wyczaruj coś oryginalnego i pięknego. Dziękuję za sympatyczną wizytę i mocno Cię ściskam :-)))

      Usuń
  3. Niesamowite... w życiu nie powiedziałabym, że to zamek błyskawiczny! :) gdybyś nie napisała, nie wpadłabym na to :)
    Śliczne kolorki dobrałaś do swojej ważki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Justynko, bardzo mnie cieszy Twoja ocena tej pracy - miałam lekkiego stresika jak wyjdzie mój pomysł, bo przyznam szczerze że robiłam taki projekt po raz pierwszy.
      Ale skoro mówicie że jest fajny - to chyba powinnam mieć powody do zadowolenia :-)

      Usuń
  4. Piękna przypinka! Jak fantastycznie można wykorzystać zamek błyskawiczny, wspaniała inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie Bogusiu, bardzo się cieszę że Tobie też się spodobał mój pomysł :-)

      Usuń
  5. Ale pięknie !!! Kocham Waszki i Kocham niebieski Kolor ! Świetnie że użyłaś pasty do zabawrwienia :) Cudownie :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Szymcia, bardzo mi miło :-) Ściskam i pozdrawiam.

      Usuń
  6. Halinko, przepiękna ważka!
    Twoja kreatywność nie zna gra - zawsze czymś oryginalnym zaskakujesz :-)
    Pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za Twoje ciepłe słowa, Iwonko, bardzo się cieszę że potrafię jeszcze czymś zaskoczyć :-)))
      Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  7. Halinko Twoje pomysły sa rewelacyjne. Widziałam kiedyś róże z zamka błyskawicznego ale ważki nie . Cudnie wyszła, zwłaszcza po podkolorawniu . Gratuluje pomysłu i dziękuję za kolejny świetny kursik.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, Twoje słowa są jak miód na moje serce, bardzo dziękuję. Róże z zamków też muszą ciekawie wyglądać, może kiedyś spróbuję je zrobić :-))) Pozdrawiam Cię gorąco!

      Usuń
  8. Cudownie piękna!Świetny kursik:) Ciepło pozdrawiam -Gosia *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje z całego serca Gosiu - zrobiłaś mi wielką radość swoimi odwiedzinkami:-)))Również pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Prześliczna broszka! No i jaki pomysłowy sposób na wykorzystanie pojedyńczych koralików. Bardzo mi się podoba:-) Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie z tylu dobrych opinii dla mojej eksperymentalnej, poniekąd, pracy. Ależ mi miło czytać Twoje słowa - Dziękuję ślicznie i gorąco Cię pozdrawiam :-)))

      Usuń
  10. Cudowna jest ta Twoja ważka ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie, Etoile - bardzo się cieszę z Twoich odwiedzin i serdecznie zapraszam do mnie częściej :-)))

      Usuń
  11. od długiego już czasu "łazi za mną" ważka właśnie, ale nie umiem się zdecydować na żadną konkretną pracę, ba technikę nawet :D Twoja propozycja Halinko jest szalenie oryginalna, warta rozpatrzenia :)
    Pozdrowienia i uściski przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Asiu, może spróbujesz takiej oryginalnej formy wykonania biżuterii - mnie też efekt zaskoczył.To moja pierwsza praca w takiej technice i myślę że dość fajnie wyszła - częstuj się pomysłem - zachęcam i zapraszam do skorzystania z kursiku.
      Buziaki i uściski :-)))

      Usuń
  12. Ineczko,jak Ty to robisz,że co praca to ładniejsza i jeszcze bardziej zaskakująca.O tym,że w moim ulubionym kolorze,to już nawet nie wspomnę;)
    Brawo za pomysł z zamkiem błyskawicznym!
    Uciekam,bo się po prostu rozpłynę z zachwytu:)))
    Uściski ślę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adeczko, sama nie wiem jak na to wpadłam by zamek błyskawiczny zamienić w skrzydła ważki, ale powiem nieskromnie - też jestem zadowolona z tego efektu :-) Dziękuję za piękne słowa i pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń