sobota, 19 maja 2018

Na drewnie malowane


Witajcie Kochani,



ukończyłam kolejną pracę na drewnie. Chociaż mocno się starałam, przyznam że bardzo trudno jest sfotografować złocenia, niestety słabo widać ich efekty na zdjęciach.
Deseczka została pomalowana złotą farbą a następnie pokryta preparatem do spękań jednoskładnikowych. Ale tym razem nie chciałam uzyskać regularnych spękań a jedynie delikatne rysy i przejścia między poszczególnymi kolorami farb. W tym celu na niezupełnie jeszcze dosuszone cracle zaczęłam kolejno nakładać farby i delikatnie przecierałam je szmatką aż do uzyskania efektu cętkowanego, trójbarwnego tła.
Powiem szczerze że był to niełatwy eksperyment, pierwsza moja próba, która miała na celu uzyskanie efektu starej, zniszczonej powierzchni stanowiącej tło malowidła na podobieństwo ikony.

W realu praca wygląda bardzo ładnie, pod odpowiednim kątem nachylenia padające na jej powierzchnię światło pięknie uwydatnia delikatnie zarysowane wypukłości słojów drewna. Miejscami położyłam niedużą ilość pasty strukturalnej, przetarłam krawędzie, przyciemniłam kontury. Imitacja przebarwień, plamek i delikatnie wykonanych zadrapań jeszcze mocniej podkreśla zamierzchłe pochodzenie malowidła.

Swego czasu robiłam bardzo podobną pracę, jednak  z tamtej nie do końca byłam zadowolona. Nauczona doświadczeniem postanowiłam bardziej szczegółowo popracować nad drobnymi, z pozoru nic nie znaczącymi detalami. Efekt mnie zaskoczył i dzisiaj już wiem że właśnie te malutkie szczególiki, odpowiednio dopracowane niuanse kolorystyczne  są bardzo ważnym elementem pracy.

Jeśli dobrze przyglądniecie się zdjęciom, z pewnością dostrzeżecie wszystkie detale, o których opowiedziałam w opisie powyżej :-)

Serdecznie zapraszam:














Gdy ukończyłam malowanie, deseczka została przewiercona w dwóch miejscach i zawieszona na grubym, lnianym sznurku.
Jej powierzchnię zabezpieczyłam matowym lakierem i miejscami pociągnęłam brązową patyną.

Dzięki temu projektowi jestem bogatsza o kolejne, nowe doświadczenia i nie wykluczone że powstaną następne prace w podobnej technice - spodobało mi się to moje eksperymentowanie :-)

Moja przygoda z rękodziełem zaczęła się właśnie od prac na drewnie, pamiętam swoje pierwsze kroki, nieśmiało stawiane, swoje pierwsze zmagania i doświadczenia. Teraz za mną ładnych kilka lat poświęconych na naukę, doskonalenie warsztatu, zdobywanie niezbędnej wiedzy i eksperymentowania na potrzeby własne dla osiągnięcia zamierzonych efektów.
I choć jestem osobą wszechstronną jeśli chodzi o techniki twórcze, cały czas kocham drewno i kiedy tylko mogę, sięgam po ten wdzięczny surowiec.
Tak mi w duszy gra :-)))

 Pracę posyłam na wyzwanie do Filigranek - Co Wam w duszy gra...


http://filigranki-pl.blogspot.com/2018/05/wyzwanie-34.html


Praca powstała na drewnie więc nieśmiało postanowiłam również spróbować sił w wyzwaniu Szuflady:


http://szuflada-szuflada.blogspot.com/2018/04/wyzwanie-kwietniowe-otworz-szuflade.html



Na dzisiaj wszystko, Kochani, maj obfituje w ogromną ilość prac kartkowych więc w najbliższym czasie pojawią się wpisy typowo scrapowe :-)

Dziękuję wszystkim za ciepłe komentarze pod moim kursikiem na kartkę - torebkę. Mam nadzieję że skorzystacie i pochwalicie się efektami swoich prac, będzie mi ogromnie miło :-)

A teraz żegnam się cieplutko i życzę wszystkim pięknej, słonecznej niedzieli:-)

Inka

23 komentarze:

  1. Wow! Słów mi zabrakło aby wyrazić moje zauroczenie. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że to takie skomplikowane. Włożyłaś naprawdę dużo pracy ale warto było. Cudna praca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie - ten komentarz dodaje mi skrzydeł. Pracy było sporo ale bardziej ciekawił mnie jej efekt, więc musiałam się trochę przyłożyć :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Nie przestajesz zaskakiwać :) przepiękna cudowna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześlicznie wygląda ta praca!!! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczny obrazek! podziwiam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna praca. Zrobiona precyzyjnie i przemyślana. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, precyzji to tu trochę było, choć chyba więcej na zasadzie eksperymentu, ale przyznam nieskromnie że jestem zadowolona z efektów :-))) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Sama maluję i mediuję często na drewnie więc wiem, że pokazanie na zdjęciach tych wszystkich niuansów o których piszesz jest praktycznie niemożliwe. Bardzo mi się to drewienko podoba. Efekty tła są ciekawe i oryginalne a postacie jakby lekko "wtopione" w drewno. Całość jest niezwykle naturalna, pięknie się prezentuje. Niewątpliwie Halinko jesteś wyjątkowo zdolną osobą :) Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to duży ból, kiedy nie można uchwycić w obiektywie tych najdrobniejszych szczegółów i nie da się zaprezentować tego, co w pracy tworzy niepowtarzalny klimat. No ale sama wiesz Ewuś, że z drewnem nie jest łatwo :-))) Dziękuję za przemiłe słowa i przesyłam moc uścisków :-)))

      Usuń
  7. Wspaniała praca Halinko! koniecznie powinnaś namalować więcej podobnych. Sama chętnie powiesiłabym taka u siebie! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Asiu, taki obrazek wymaga dużego nakładu pracy i czasu, ale z pewnością sięgnę po kolejne takie projekty - jak złapię trochę więcej wolnych chwil :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  8. Beautiful image the building You chose well for the theme.
    Your blog is very nice,Thanks for sharing good blog.
    starbet football

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wyróżnienie mojej pracy - ogromnie mi miło :-)))

      Usuń
  10. Wow! Ale niesamowity efekt! Zaraz pomyślałam o mojej mamie, która uwielbia ikony. Chylę czoła bo takie techniki to dla mnie "czarna magia" :). Z ogromną przyjemnością zajrzę częściej na Twojego bloga i w wolnej chwili zapraszam ponownie do siebie na Wielkie Małe Pasje:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie w gronie moich Gości - rozgość się i czuj jak u siebie. Dziękuję za uznanie, wykonuję również prace na zamówienia, jeśli byłabyś w przyszłości czymś zainteresowana - serdecznie zapraszam :-))) Pozdrawiam cieplutko, będę zaszczycona każdą Twoją wizytą :-)))

      Usuń
  11. Gratulacje! :) Wiem, że praca została wyróżniona w Szufladzie! :)
    Piękny efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za gratulacje Justynko - to ogromnie miłe z Twojej strony :-)))

      Usuń
  12. um trabalho belíssimo !
    é uma arte belíssima .
    aqui chamamos esta imagem de Nossa Senhora da Ternura, não sei se estou certa de que seja a mesma imagem.
    eu sou apaixonada por ícones, tenho alguns em minha casa pendurados.
    grande abraço.
    :o)
    https://elianeapkroker.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń